Vyhledávání

Neobjevená místa

Objevte více

Údolím Rakovnického potoka na Křivoklát

Vysoce atraktivní cyklostezka vede údolím Rakovnického potoka. S výjimkou vlastní návštěvy hradu Křivoklát je vhodná i pro cyklovozíky.

Od nádraží v Rakovníku (parkování; Husovo nám., přístupné brány, Muzeum T.G.M. nedaleko Pražské brány, bazén, Rabasova galerie Rakovník,koupaliště) sjedeme k Rakovnickému potoku, odbočíme vpravo a necháme se vést značením Greenway Berounka–Střela a červenou turistickou značkou. Projedeme dolními částmi vsí Chlum Ryšín, míjíme mlýny a nádraží Lašovice. Jedinou vsí v této části údolí jsou Pustověty. Za nimi několikrát překonáme potok i trať, cesta je velmi pestrá. Projedeme obcí Městečko a pomalu se blížíme ke Křivoklátu. Protože hlavní přístupovou trasu k hradu představuje příkrá, v turistické sezoně frekventovaná dlážděná silnice, která může být pro jízdu s dětmi nebezpečná, doporučujeme alternativu. Využijeme lesní cestu, odbočující z cyklotrasy těsně za dřevěnou lávkou mírně vlevo (značený místní vycházkový okruh) a stoupající svahem k rekreačně naučnému areálu Křivoklát, který je díky lesnímu hřišti a hernímu centru pravým dětským rájem. U budovy Lesů ČR přejedeme silnici na místní komunikaci směrem k dalšímu dětskému hřišti. Za ním odbočíme na cestu doprava dolů (žlutá psaníčka) a brzy vpravo vidíme parkoviště – odbočíme vpravo na stezku pod jeho dolním okrajem a okolo občerstvení přijedeme (nebo raději pár metrů kolo povedeme) k dřevěné lávce přes silnici a za ní vlevo k hradu. Po prohlídce hradu opatrně sejdeme asi 200 m po silnici k hotelu Sýkora (poblíž muzeum motocyklů), okolo něhož vede žlutá značka k nádraží, odkud jezdí vlaky zpět do Rakovníka. Lze i nejprve vlakem dojet na Křivoklát a pak jet do Rakovníka na kole.

Odkaz: https://mapy.cz/s/3kL7c

Zvětšit mapu
Exportovat trasu do gpx
Rakovník

Začátek trasyZačátek trasy: Rakovník, nádraží (vlak, auto) Konec trasyKonec trasy: Křivoklát (vlak) Délka trasyDélka trasy: 18km Časová náročnost trasyČasová náročnost trasy: 3h Obtížnost trasyObtížnost trasy: Střední Cílová skupinaCílová skupina: děti, senioři Typ kolaTyp kola: Trekové